تبلیغات
دنیای بازی - مصاحبه با مدیر ارشد محصولات XboX درباره Kinect
دنیای بازی
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


* WWW.GAMERSPLACE.TK *
شما در این سایت می توانید از جدید ترین اخبار دنیای بازی مطلع شوید
همچنین این وبلاگ از این پس در زمینه ی فروش بازیهای ایکس باکس 360 و پک های مرتبط با آن فعالیت می کند.

مدیر وبلاگ : علی
نویسندگان
نظرسنجی
آیا با فعالیت وبلاگ در زمینه ی فروش و خدمات(ایکس باکس360) موافق هستید؟




 مصاحبه با مدیر ارشد محصولات XboX درباره Kinect

کسانی که خبر ها و کنفرانس مایکروسافت را در TGS 10 دنبال میکنند حتما متوجه شده اند که این شرکت همکاری وسیع خود با بسیاری از ناشران و بازی سازان معروف ژاپنی شروع کرده و تمرکز خود را بیش از پیش بر بازار ژاپن متوجه کرده تا بتواند در این بازار بزرگ هم پیشرفت خوبی داشته باشد.


در همین رابطه مصاحبه ای را میخوانید با جناب Aaron Greenberg (مدیر ارشد محصولات XboX) در رابطه با Kinect که نوامبر امسال عرضه خواهد شد.
هدف شما از ابتدا برای حضور در TGS 2010 چه بود و زمینه اصلی حضور شما شامل چه میشود؟

هدف ما در واقع جذب بازیسازان ژاپنی بوده و ما باور داریم که بازی سازان ژاپنی بهترین بازیسازان کل دنیا هستند پس مطمئنا قصد داریم با انها برای ساخت بازی های first party و third party همکاری داشته باشیم و این برای افتخار بود که در کنفرانس خود حتی کوچکترین نمایشی از یک عنوان غربی نداشتیم پس من معتقدم که ما راه درازی را از XboX قبلی در ژاپن که کمی ناشیانه بود طی کرده ایم.اکنون ما با کمک ناشران ژاپنی 5 بازی جدید برای Kinect و 7عنوان جدید را معرفی کرده ایم و نمایش خوبی داشتیم علاوه بر بازی های جدید ما چند بازی ساز جدید را هم به مجموعه خود جذب کرده ایم و انها از این به بعد به ما هم کمک خواهند کرد مانند Inafune, Suda-51, Matsuura که بنظر من ایشنا جز بهترین سازندگان دنیا هستند و کار کردن با انها برای ما افتخار بزرگی است.

یکی از سوالات مهمی که از زمان برگذاری کنفرانس شما در نمایشگاه TGS در ذهن مردم بوجود امده این است که بازی های به نمایش در امده توسط این ناشران بصورت یک بازی کامل به بازار عرضه خواهد شد یا از طریق شبکه XboX-Live عرضه میشود؟

بعضی از انها بصورت یک بازی کامل و بعضی در شبکه XboX-Live Arcade عرضه خواهند شد این قابلیت به بازیساز ها اجازه میدهد تا هر روشی را که خود میپسندند انتخاب کنند مثلا ما تصور میکنیم شخصی مثل Suda-51 دوست دارد تا یک محصول نمونه و بینظیر (خاص) عرضه کند و ما دست ایشان را برای هر کاری باز میگذاریم.ما دنبال روش دسترسی به بازی ها نیستیم بلکه دنبال ایده های واقعا خلاقانه هستیم و ناشران و بازسازانی که در این زمینه شهره هستند را به خود جذب میکنیم مسئله در باره یک IP خاص یا حتی یک سبک خاص بازی نیست ما به دنبال نو اوری واقعی هستیم! و فکر میکنم ناشرانی را داریم که میتوانند این خواسته را برای ما محقق کنند . انها میتوانند ریسک های 10 میلیون دلاری برای یک بازی بکنند که احتیاج سود های بزرگ چنین سرمایه گذاری هایی است تا در نهایت به موفقیت برسند. این خیلی خوب است و ما هم می توانیم تنوع بیشتری برای بازی های شبکه XboX-Live داشته باشیم.

با عرضه Kinect در امریکای شمالی ایا شما قصد ندارید که یک دیسک دمو از بازی های Kinect را در بسته آن قرار دهید تا مردم بتوانند چند نوع بازی مختلف را با این وسیله امتحان کنند؟

وقتی شما Kinect را میخرید بازی Kinect Adventures را نیز همراه ان دریافت میکنید و همچنین بازی Dance Central هم همراه با ان عرضه میشود همچنین بازی دیگری مانند Your Shape Fitness و Joyride هم در دسترس خواهند بود . ما میخواهیم مردم حق انتخاب وسیعی برای بازی های خارج از جعبه اصلی داشته باشند تا ساعت ها انها را مشغول کند و همچنین بله ما مزه بازی های دیگر را نیز به شما خواهیم چشاند.

پس شما همزمان با عرضه شما میلیون ها فرد را در مغازه های خرید خواهید دید مخاطبان اصلی شما چه کسانی خواهند بود؟ شما دقیقا در پی جذب چه کسانی خواهید بود؟

خوب من فکر میکنم که ما با دو دسته مخاطب رو به رو هستیم. دسته اول کسانی هستند که تاکنون دستگاه اصلی(X360) را خریداری نکرده اند که انها قادر خواهند بود XboX360 جدید را با قیمت 299$ خریداری نمایند . ما میخواهیم که مردم یک تجربه کامل داشته باشند پس به انها خرید این پکیج را پیشنهاد میکنیم . در همین زمان شما میتوانید با 149$ Kinect را همراه با یک بازی 50$ بخرید که بنظر ما قیمت بسیار خوبی است.بله خریداران از دو دسته اند!و هدف اصلی ما افزایش افرادی است که در گروه ما (کسانی که X360 دارند) قرار دارند . گروه دوم هم کسانی هستند که هم اکنون XboX360 دارند . اما ما هنوز هم به دنبال راه هایی هستیم که گروه خود را توسعه بدهیم همانطور که میدانید کارهای زیادی در این رابطه صورت گرفته مثل اضافه شدن امکانات زیادی مانند movies, TV shows, Netflix به شبکه لایو یا ارائه بازی های معرفی چون Halo: Reach, Fable و همچنین اختصاصی شدن DLC بازی های مختلفی مانند بازی Call of Duty که همه در راستای این سیاست ما قرار دارند.

پس شما پیشبینی میکنید که Kinect در سال جاری فروشی نزدیک 3 میلیون خواهد داشت هیچ نظری ندارید که چه تعداد از خریداران جدید از کسانی هستند که قبلا X360 داشته اند یا چه تعداد برای این وسیله X360 خواهند خرید؟

ما نمیتوانیم بطور دقیق مشخص کنیم که چه تعدادی از خریداران از چه گروهی خواهند بود اما پیش بینی میکنیم که برای این وسیله تعداد بسیار زیادی X360 جدید خواهیم فروخت . سوال اصلی برای ما این است که چه تعداد از مردم از این وسیله استقبال خواهند کرد و این استقبال چگونه خواهد بود ما خیلی خوشحال میشویم که یکی از طرفداران ما بگوید "هی! این وسیله خیلی متنوع است" مردم از بازی Dance Central استقبال خوبی کرده اند . برای داشتن هماهنگی با مصرف کنندگان ما توقع بازی هایی که هنگام عرضه خود وسیله عرضه میشوند را متناسب کرده ایم تا از بازیکن های حرفه ای تا بازی کن های تازه کار را راضی نگه داریم. همانطور که بازی جدید Mizuguchi با نام Child of Eden را در نمایشگاه دیدید که یک بازی shooter است .

هنگامی که کنسول بازی Wii عرضه شد توانست بسیاری از بازی کنان تازه کار یا حتی کسانی که به بازی های رایانه ای علاقه ای نداشتند را با بازی های رایانه ای بیشتر آشنا کند و انها را جذب این صنعت نماید ایا شما فکر میکنید که Kinect هم میتواند به چنین موفقیتی برسد یا بنظرتان Wii تا اکنون بیشتر کار را برای شما انجام داده است؟

خوب وقتی من درباره Wii فکر میکنم به این نتیجه میرسم که بزرگترین بخشی که آنها از دست داده اند بازی کنان اصلی بوده من فکر میکنم انها انقدر به دنبال بازی کنان تازه وارد رفتند که از بازی کنان اصلی و واقعی این صنعت غافل شدند .این سخته که خلاف جریان رودخانه شنا کنیم!(یک جمله معروف انگلیسی هست)

اما من فکر میکنم که نینتندو توانست به گروه طرفداران اصلی خود بازگردد و حتی چند میلیون از مردم این وسیله را بدون توجه به استفاده اون خریدند . و یکبار که مادر بزرگ به اتاق پذیرایی میره با استفاده از اون کشف میکنه که چقدر این وسیله جالب و سرگرم کنندست! ایا شما نگران این نیستید که در شروع نتوانید ان گروه بازیکنان اصلی را جذب این وسیله کنید؟

خوب وقتی شما توجه کنید که چه تعداد X360 تا الان فروخته شده و بر اساس مردمی که از طرفدار ما هستند من فکر میکنم به راحتی میتوانیم بگویی که تا پایان سال حداقل 3 میلیون Kinect خواهیم فروخت.اما خیلی چیز ها هستند که هنوز نمیدونیم. مثلا ما میدونیم که تجربه این وسیله خیلی لذت بخش و خاص خواهد بود و هر کسی از سراسر دنیا که این وسیله را امتحان کند عاشق ان خواهد شد.من فکر میکنم راز موفقیت ما اینست که تا جایی که میتوانیم مردم را به سمت این وسیله جذب کنیم و این دیلیل بود که ما Kinect رو به نمایشگاه های Gamescom, E3 بردیم و اکنون در TGS حضوری فعال داریم. ما فقط سعی میکنیم مردم سراسر دنیا را ترغیب کنیم تا Kinect را تجربه کنند گرچه این کار بسیار هزینه بر هست.

خوب برای خرید میتوانید به ما کمی اطلاعات بدهید که کجا میتوانیم مقدار زیادی از این وسیله پیدا کنیم؟

من فکر میکنم اگه شما به Spike برید بیشتر Halo میبیند برای فروش اما اگه به Nickelodeon مراجعه کنید در زمان عرضه میتوانید به راحتی Kinect رو تهیه کنید اما من فکرمیکنم ما این فرصت را خواهیم داشت که به طرفداران خود همه چیز را اعلام کنیم قسمت هایی هست که بازیکنان به دو قسمت تقسیم مشوند اما بازی های زیبای مانند Dance Central وجود دارد که توسط دو گروه بازی کن ها مورد توجه قرار میگیرد اما مطمئنا سرمایه گذاری های ما برای دو گروه خواهد بود.

یکی از اتفاقات خیلی جالب تمدید شدن نسل حاضر کنسول های بازی است حالا شما و دیگران میگویید که Kinect میتونه عمر X360 رو افزایش بده.چه کسی میتونه پیش بینی کنه که نسل بعد کنسول ها سال 2011 شروع میشه یا شادم سال 2012 وقتی شما فعلا روی Kinect تمرکز کرده اید! ایا شما فکر میکنید که مهم نیست این تکنولوژی یا وسیله روی کدام XboX کار میکنه؟ به نظر شما این مسیر ادامه پیدا میکنه؟

سوال بسیار خوبی پرسیدید.برای ما عرضه Kinect مانند شروع نسل تازه ای از دنیای کنسول های بازی است! شما یک جعبه جدید میگیرید یک سنسور جدید به سخت افزار شما اضافه میشود و شما قادر خواهید بود بازی های بسیار بیشتر و جالب تری را تجربه کنید. ببینید ما اکنون یک کنسول عالی داریم که میتواند از تکنولوژی HD پشتیبانی کند ما یک مجموعه آنلاین بسیار قوی داریم ما فقط به دنبال تجربه بازی های جدید تری هستیم و kinect یه کاری شبیه این رو برای ما انجام میده . ما فکر میکنیم که این وسیله عمر عوض شدن کنسول ما رو بسیار بیشتر میکنه اکنون 5 سال از عمر کنسول ما میگذره و من فکر میکنم گفتنش خیلی اسون باشه که ما 5 سال دیگه رو هم با همین کنسول خواهیم بود و کاملا مشخصه که این نسل مانند نسل قبلی کنسول ها نخواهد بود اتفاقات زیادی گواه بر این مدعاست و بنظر من Kinect را هم میتوان جز این اتفاقات به حساب اورد.

من دوست دارم که به امار های اخیر NPD هم اشاره ای داشته باشم: شما اکنون در جایگاه بسیار خوبی قرار دارید اما ما میدونیم مایکروسافت هنوز داره تلاش میکنه تا جایگاه بهتری رو بدست بیاره.پس شما به ما اطمینان میدید که تا پایان سال 2011 هیچ کنسول جدیدی نخواهیم دید؟

خوب من فکر میکنم امسال یک XboX جدید داشتیم و هیچ دلیلی نداره که کنسولی را عرضه کنیم که هنوز با نسل حاضر و بازار هماهنگ نشده. برای ما وقتی که به بازار حال حاضر نگاه میکنیم دوست داریم کنسولمون رو کوچکتر کنیم , Wifi داخلی را به آن اضافه کنیم و ظرفیت هارد اون رو بیشتر کنیم و ما قادر بودیم تمام این کار ها را انجام بدیم در حالی که هنوز همان قیمت قدیمی را داشتیم. همچنین ما می توانیم Kinect را به عنوان قسمت جدیدی از سخت افزار به آن اضافه کنیم. اینها تغییرات بزرگ ما هستند.

من فکر میکنم روش ها در نسل حاضر تغییر کرده اند خیلی از امکانات در حال حاضر بصورت دیجیتال توزیع میشوند شما مجبور نیستید برای امکانات جدید و بیشتر یک سخت افزار تازه بخرید ما یک لایه جدید از نرم افزار ها را در تعطیلات امسال همراه با Kinect معرفی و عرضه میکنیم . ما سعی میکنیم هر سال امکانات تازه ای را به XboX اضافه کنیم و شما مجبور نیستید برای هر امکان تازه از تکنولوژی های جدید یک سخت افزار جدید تهیه کنید. به نظر من این زمینه اصلی نسل حاضر کنسول های بازی است.

یک چیز جدید که به تازگی باعث ناامیدی مردم از Kinect شده اعلام شما مبنی بر این بود که "قابلیت اسکن کردن وسایل شخصی برای استفاده از انها در بازی در هنگام عرضه وسیله وجود نخواهد داشت" چرا اینگونه است؟

با ارائه هر تکنولوژی جدید یکسری قابلیت های جدید عرضه میشوند و یکسری قابلیت های دیگر وجود دارند که با گذشت زمان و به مرور به ان اضافه میشوند . من فکر میکنم که ما امکانات بسیار زیاد و متنوعی را هنگام عرضه برای Kinect در نظر گرفته ایم مثلا اینکه وسیله بدن شما را بطور کامل تشخیص میده یا صورت شما را برای رقابت با فرد دیگری تشخیص میدهد مچنین قابلیت تشخیص صدا را هم دارد و امکانات بسیار جالب و متنوع دیگر که در بازی ها با انها برخورد خواهید کرد .من فکر میکنم که ما برای یک زمان کوتاه امکانات بسیار زیادی را برای وسیله فراهم کرده ایم اما مطمئنا بزودی امکانات بسیار بیشتری را برای آن اضافه خواهیم کرد.


پس یعنی یکسری امکانات دیگری هم برای kinect وجود دارد که هنوز بطور کامل اماده نشده و شما باید در اینده نیز این امکانات را در اختیار ناشران قرار بدید تا در بازی های خود از آنها استفاده کنند؟

بیشتر شبیه قابلیت هایی هستند که ما برای زندگی انها را در نظر گرفته ایم . ما یک لیست داریم که در اون کارهایی که باید در آینده انجام بدیم وجود داره و برای این امکانات اولویت خاصی در نظر گرفتیم که به ترتیب انها را به قابلیت های Kinect اضافه خواهیم کرد . اما اگر میخواهید بپرسید که ایا ما برای اسکن کردن اشیا بر تشخیص صدا تقدم قائل میشویم من باید بگویم خیر. ولی در آینده مطمئنا امکانات زیادی به kinect اضافه خواهد شد.

پس یعنی ان ویدیویی که شما در E3 پارسال نشان دادید و در این اسکن اشیا وجود داشت واقعی نبوده!؟

اون فقط یک ویدیو بود! ما فقط یکسری از امکانات وسیله را در قالب یک ویدیو به مردم نشان دادیم . وقتی ما پروژه ناتال را به مردم معرفی کردیم احتیاج به یک ویدیو تکنیکی داشتیم تا امکاناتی که این وسیله در ایده خواهد داشت را به مردم معرفی کنیم. فکر نمیکنم هیچ وقت قول داده باشیم که تمام امکاناتی که در ان ویدیو دیدید در روز عرضه خود وسیله همراه ان باشد. اما میدانیم که بازیکن های اصلی مطمئنا برای امانات بیشتر صبر خواهند کرد و امکاناتی که در ان ویدیو نشان دادیم در آینده محقق خواهند شد.

در نهایت , یکی از نظراتی که از مردم در سایت های مختلف میبینیم این است که Kinect فقط یک EyeToy پیشرفته است شما به این افراد چه جوابی میدهید؟

مسئله فقط دیدن نیست بلکه باور کردن چیزهاست این یک تجربه جدید است باور کردن چیزهاست! یک چیزی که ما خیلی سریع به ان رسیدیم " ویدیو ها بطور عادلانه و دقیق حقیقت را نشان نمیدهند" و من فکر میکنم نکات بسیاری وجود دارد که Kinect را تبدیل به یک وسیله خاص میکند . من فکر میکنم حقیقت این است که Kinect تجربه یک بازی آزاد بدون هیچ دسته و کنترلری را برای شما به ارمغان میاورد یک سرگرمی آزاد ! EyeToy هم برای سونی بسیار خوب و موفقیت امیز بود اما محصول ما تفاوت های بسیار زیادی با آن دارد و یک تجربه کاملا متفاوت است.من فکر میکنم راز موفقیت ما در این است که Kinect را به عنوان قسمتی از کنسول خود احساس میکنیم و نگاه ما به ان مانند نگاه ما به شبکه Xbox Live است.ما یک شرط خوب برای شبکه XboX-Live گذاشتیم : قرار دادن امکانات بسیاری در ان و تبدیل کردن ان به یک از هسته های اصلی کنسول! من تصور میکنم kinect هم برای ما چنین حالتی خواهد داشت. و من فکر میکنم اگه از سونی چنین سوالی را بپرسید جوابی مشابه جواب من دریافت نخواهید کرد.




نوع مطلب : اخبار، مصاحبه، 
برچسب ها : kinect، tgs، مصاحبه با Aaron Greenberg،
لینک های مرتبط :
علی
شنبه 27 شهریور 1389
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
Display Pagerank
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دنیای بازی محفوظ است