تبلیغات
دنیای بازی - آخرین رویای پاییز | Definitive Halo Reach Preview
دنیای بازی
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


* WWW.GAMERSPLACE.TK *
شما در این سایت می توانید از جدید ترین اخبار دنیای بازی مطلع شوید
همچنین این وبلاگ از این پس در زمینه ی فروش بازیهای ایکس باکس 360 و پک های مرتبط با آن فعالیت می کند.

مدیر وبلاگ : علی
نویسندگان
نظرسنجی
آیا با فعالیت وبلاگ در زمینه ی فروش و خدمات(ایکس باکس360) موافق هستید؟




بخش 2



تا به حال قصه های زیادی در مورد جنگ شنیده ایم.قصه ی اشک پسر کوچکی که در غم از دست دادن پدرش جاری شده است.قصه ی مردم بی گناهی که که آواره شده اند و تمام آرزو های خود را نقش بر آب می بینند.حکایت فرماندهانی که در پناهگاه نشسته و مرگ و زندگی میلیون ها انسان را رقم می زنند .از این ماجرا ها فراوان بوده اند و کماکان نیز شاهد آن ها هستیم.اما بعضی مواقع استثنا ها حرف اول را میزنند.
یکی از این استثنا ها ریچ است.سیاره ای که در آن جنگ مفهوم تازه ای می یابد.در ریچ شهرت مطرح نیست.کسی برای قدرت نمی جنگد.حتی مامنی وجود ندارد!بشر برای بقا می جنگد.برای دفاع از اندک امید های باقی مانده.آگاه بودن ما از پایان سودی برای آن ها ندارد چون این قصه ی کسانی است که از پایان خبر ندارند.آن ها تنها راوی هستند.راوی تلخ ترین ماجرای دنیای هیلو...
توجه:به علت حجم بالای مطلب در دو پست بر روی سایت قرار می گیرد.





Definitive Graphic

وقتی در سال 2006 بر روی کنسول X360 عنوانی مانند Gears of War با آن کیفیت بصری فوق العاده عرضه شد همگان انتظار داشتند در سال 2007 نیز Halo 3 گرفیک بازی های اول شخص را ارتقاع داده و به عنوان یکی هیلوی نسل جدید در زمینه ی گرافیک خوش بدرخشد.اما این امید هواداران با منتشر شدن نخستین تصاویر از بازی و همچنین قسمت بتای چند نفره رنگ باخت و سیل انتقادات به سوی بانجی روانه شد.در واقع در هیلو 3 بانجی سرعت فریم روان را به دیگر بخش های گرافیکی ترجیح داده بود و نتیجه عنوانی شد که از نظر گرافیکی در خوشبینانه ترین حالت معمولی بود!ماجرای رزولوشن بسیار نازل بازی نیز خود موضوع دیگری بود که تا مدت ها به یکی از بحث های داغ در محافل گیم تبدیل شده بود.تجربه ی هیلو 3 در مقیاسی به مراتب کوچکتر در ODST هم تکرار شد.اما با انتشار نخستین عکس ها از مراحل اولیه ی ساخت ریچ مشخص شد اینبار بانجی اشتباهات گذشته ی خود را تکرار نکرده و با عنوانی دیدنی از نظر گرافیک مواجه هستیم.با پیش روی بانجی در پروژه بر کیفیت تصاویر بازی نیز افزوده می شد تا اینکه با آغاز به کار بخش بتا , اینبار برخلاف هیلو 3 امید های طرفداران در رابطه به گرافیک به حقیقت پییوست و مشخص شد سرانجام می توانیم اسپارتان هایی واقعا نسل جدید را کنترل کنیم!

بر خلاف تصور همگان انجین استفاده شده در ریچ همان انجین هیلو 3 است اما تغییرات بسیاری کرده و از این نظر بازی نسبت به هیلو 3 بسیار متفاوت است.نخستین تغییر در گرافیک ریچ به اضافه شدن بسیاری از افکت های معمول به آن اشاره کرد , موضوعی که هیلو 3 در آن به شدت ضعف داشت . رزولوشن اینبار کاملا ارتقاع یافته و ریچ بدون هیچ حرف و حدیثی (!) از رزولوشن 720P بهره می برد. 2X Tempral AA باعث شده کیفیت بصری بازی فوق العاده بالا تر از عناوین قبلی باشد و و شاهد بافت هایی با کیفیت و تصاویری شفاف تر از گذشته باشیم.همچنین گوشه های تیز به ندرت در محیط و یا اجسام یافت می شود که نکته ی مثبتی برای گرافیک ریچ است.

نورپردازی استثنایی و سیستم ذرات فوق العاده ی هیلو 3 نیز در ریچ ارتقاع یافته اند تا زیبایی مبارزات را چند برابر کنند.همچنین در کنار این عوامل Draw Distance فوق العاده ی محیط باعث شده نگاه کردن به مناظر دوردست یکی از کارهای مخاطبان در هنگام مبارزات باشد!طراحی اسلحه ها شاید در سطح عنوانی چون Killzone 3 نباشد اما با در نظر گرفتن پیشرفتی که در این زمینه نسبت به هیلو 3 حاصل شده باز هم باید بانجی را تحسین کرد.در نسخه ی بتا تنها ایراد گرافیکی بازی کیفیت بافت زمین بود که تا حدی از دیگر قسمت های محیط ضعیف تر به نظر می رسید اما بانجی قول بهبود این ضعف در نسخه ی نهایی را داده است.همچنین آبجکت های کمی در مپ ها موجود بود که به نظر می رسد در نسخه ی نهایی این نقیصه نیز برطرف شود.



چند ضلعی های استفاده شده در مدل اسلحه ها و یا شخصیت ها نسبت به هلیو 3 چند برابر شده و حتی بهترین و پر جزییات ترین آبجکت های هیلو 3 در برابر ضعیف ترین آبجکت های ریچ بد جلوه می کنند.دشمنان بازی هم تغییرات زیادی کرده اند و به هیچ وجه با نمونه های مشابه شان در هیلو 3 قابل مقایسه نیستند.در نمایش بازی در E3 نیز گرافیک بسیار مورد توجه قرار گرفت و کمتر سایت و یا مجله ای تواسنت ایرادی بر این قسمت ریچ وارد کند که خود نشان دهنده ی پیشرفت قابل ملاحظه ی بازی در زمینه ی گرافیک نسبت به عناوین گذشته ی سری است.برای مثال در2007E3 تعدادی از بازیدید کنندگاه هیلو 3 را به دلیل گرافیک فوق العاده ضعیف یکی از بدترین بازی های آن نمایشگاه می دانستند در حالی که در E3 امسال ریچ از نظر گرافیک یکی از بهترین ها بود.

بانجی در قسمت گرافیک قصد دارد بر نظر منتقدینی که این استودیو را "عقب مانده از تکنولوژی" می نامیدند خط بطلان کشیده و باعث شود ریچ به عنوان یکی از بهترین گرافیک های این نسل خود را مطرح کند.ارزش های کار بانجی زمانی مشخص می شود که بدانیم ریچ بر خلاف اکثر FPS های این نسل محیط های کوچک و مراحل خطی ندارد و تمامی اتفاقات در محیط به صورت همزمان رخ می دهد که پیاده سازی این کیفیت بصری را ارزشمند تر می کند.





Definitive Marty

بسیاری از افراد سبک گیم پلی هیلو را نمی پسندند , حتی گرافیک و یا داستان این سری بازی پرطرفدار به مذاق خیلی ها خوش نمی آید اما این موسیقی متن هیلو است که همیشه منتقدان و سایر افراد را به تحسین واداشته است. Martin O'donnel (مارتی) کسی است که از نخستین بازی این سری تاکنون وظیفه ی ساخت موسیقی متن هیلو را بر عهده داشته و در هر بازی گوشه های متفاوتی از هنر و استعداد خود را در زمینه ی آهنگسازی به نمایش گذاشته است.ریچ هم از این قاعده مثتثنی نیست و پس از اولین قطعه ی بازی که در VGA 2009 به گوش طرفداران رسید مشخص شد مارتی اینبار نیز قطعه هایی متفاوت و حماسی ارائه خواهد داد.Marcus Lehto کارگردان بازی ماه پیش با رفتن به استودیویی که موسیقی ریچ در آن ضبط می شد قطعه هایی بازی را شگفت انگیز نامید و اذعان داشت کیفیت ترک های ریچ به مرابت بالاتر از عناوین گذشته ی سری است.نکته ی جالب در مورد ریچ وجود نداشتن تم معروف هیلو است که پیش از این در 3 گانه به گوش رسیده بود.

در هیلو 3 برای اولین بار مارتی از ساز پیانو برای بعضی از قطعه ها استفاده کرد که مورد استقبال قرار گرفت.اینبار نیز شاهد تک نوازی های پیانو و یا ترکیب پیانو با ساز های دیگر خواهیم بود که طبیعتا قطعه های سوزناکی را پدید خواهد آورد.با توجه به پایان دراماتیک نبرد ریج انتظار می رود شمار چنین قطعه هایی در بازیزیاد باشد.در نسخه ی بتا شاهد قطعه ی جدیدی نبودیم و تنها قطعه های گذشته با میکس جدید در بازی قرار گرفته بود که دلیل آن کامل نبودن موسیقی بازی در زمان بتا اعلام شد.هر چند همین قطعه های میکس شده هم به خوبی در منو های پیچیده ی بازی مخاطب را همراهی می کرد.طبق گفته ی خود مارتی در OST بازی که پس از عرضه ی بازی اصلی به فروش خواهد رسید , یک قطعه ی ساخته شده توسط طرفداران نیز قرار خواهد گرفت.(درست مثل OST های هیلو 3 )



صداگذاری شخصیت ها نیز تا اینجای کار و براساس تریلر های منتشر شده در بالاترین سطح ممکن قرار دارد که غیر از این نیز انتظار نمی رود.صدا های محیطی طبق گفته ی Lehto (که خود در پروژه ی هیلو 3کارگردان صدا بود!) از تکنیک جدیدی استفاده می کند که باعث شده به طور همزمان هزاران صدا به صورت کاملا پویا از میدان نبرد به گوش مخاطب برسد ,به طوری که تشخیص فاصله و جهت منبع صدا چندان مشکل نباشد . البته برای اولین بار در سری هیلو کاوننت ها با استفاده از زبان مخصوص به خود صحبت می کنند که در نوع خود جالب است.البته جای خالی گوینده ی چیف و کورتانا به شدت احساس می شود که امیدواریم گویندگان Noble Team جای خالی آن ها را پر کرده و به خوبی از پس کارشان برآیند.

در نهایت به نظر می رسد ریچ همان چیزی خواهد شد که طرفداران هیلو همیشه آرزوی تجربه کردن آن را داشته اند.پس از نمایش خوب بازی در E3 و استقبال عالی از بتا هم اکنون تمامی رسانه های دنیا در مورد کیفیت بالای ریچ با یکدیگر هم عقیده هستند.تحلیل گر ها معتقدند ریچ یکی از اصلی ترین گزینه ها برای کسب عنوان پرفروش ترین بازی سال است و طرفداران نیز انتظار دارند آخرین هیلویی که توسط بانجی ساخته می شود در همه ی زمینه ها بهترین باشد.14 سپتامبر روزی است که که نبرد برای دفاع از ریچ آغاز می شود.نبردی که مطمعنا به نابود شدن این سیاره و شکست Noble Team منجر می شود اما احتمالا برای بانجی و مایکروسافت حکم یک پیروزی شیرین را دارد.




نوع مطلب : نقد، پیش نمایش، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
علی
شنبه 27 شهریور 1389
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
Display Pagerank
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دنیای بازی محفوظ است